Kankercongres 2021 - 'Kanker, van onderzoek tot hoop' (online event)

Alle info en registratie via www.kankercongres.com

Wat is 'Kankercongres'?

Na het succes van vorige jaren wordt er op 27 november opnieuw een congres rond kanker georganiseerd. Omwille van de corona-crisis bieden we ook dit jaar geen fysiek event aan. Als veilig maar breed toegankelijk alternatief organiseren we een korter, online event dat bovendien gratis is voor de deelnemers.

Bekende experten brengen een kort en helder overzicht van (tecnologische) innovaties rond kankeronderzoek en behandeling. Je kan ook terecht met al je vragen in de parallelle ‘meet-the-expert’ sessies rond borstkanker, darmkanker, kankeronderzoek en klinische studies, en innovaties in zorg voor de patiënt. In het afsluitend paneldebat worden relevante vragen besproken rond ethische aspecten van innovaties in onderzoek en zorg. Via live polls en een chatbox voor vragen van deelnemers verzekeren we een interactief en laagdrempelig event. En dit alles in een professionele setting (live streaming vanuit een studio).

Alle informatie en registratie via www.kankercongres.com.

Doelgroep? Iedereen!

Met het congres mikken we op de brede interesse en deelname van patiënten en hun naasten, zorgverleners, artsen, onderzoekers, studenten en sympathisanten. De sprekers geven duidelijke en informatieve presentaties, bestemd voor een breed doelpubliek.

Organisatoren

Kankercongres 2021 is een initiatief van ‘Cancer Research Institute Ghent’ and ‘Kankercentrum UZ Gent’ ,‘Beautiful After Breast Cancer’ , ‘Stop Darmkanker’ , en het ‘Centrum voor Oncologisch Onderzoek ’ (UAntwerpen).

Herbeleef editie 2019 via de fotoreportage of bekijk de aftermovie hieronder