Prof. Katleen De Preter verkozen als voorzitter van de nieuwe CRIG stuurgroep (2022-2025)

Eind 2022 werd de nieuwe CRIG stuurgroep verkozen (lees meer) voor de volgende 3 jaar (tot eind 2025). De stuurgroep bestaat uit 8 verkozen 'CRIG group leaders' (van verschillende faculteiten aan UGent en vertegenwoordigers van UZ Gent en VIB-UGent) en is verantwoordelijk voor de strategische beslissingen om te verzekeren dat de missie en doelstellingen van CRIG gerealiseerd worden (in nauwe samenwerking met het operationeel comité).

We stellen met trots Prof. Katleen De Preter voor als de verkozen voorzitter van de nieuwe CRIG stuurgroep. Prof. De Preter staat aan het hoofd van het Lab of Translational Onco-genomics and Bio-informatics. Ze is geassocieerd met de UGent faculteit Geneeskunde en Gezondheidswetenschappen, en is sinds januari 2023 ook group leader aan het VIB Centrum voor Medische Biotechnologie. Haar team focust op de ontwikkeling van analytische en bioinformatica pijplijnen voor diagnostische, prognostische en predictieve analyses die toelaten om kanker gerichter te behandelen. Katleen behaalde een prestigieuze ERC consolidator grant voor haar “EpiGuide” project, waarin ze een bloedtest zal ontwikkelen die toelaat om tijdig therapierespons en -resistentie te detecteren in kankerpatiënten tijdens hun behandeling.

Katleen is een van de stichtende onderzoekers van het CRIG consortium in onze vroegste dagen, is actief in de CRIG stuurgroep sinds 2019 en zal voorzitter zijn van de nieuwe stuurgroep tot eind 2025. Binnen CRIG en daarbuiten staat Katleen bekend als een getalenteerd onderzoeker, een geweldige mentor en een enthousiaste collega met een collaboratieve mindset. We kijken daarom uit naar vruchtbare samenwerkingen en successen binnen CRIG de komende jaren!

CRIGStuurgroep2023

Foto van de nieuwe CRIG stuurgroep: Prof. Kris Vleminckx, Prof. Karim Vermaelen, Prof. Katleen De Preter, Prof. Steven Goossens, Prof. Wim Ceelen, Prof. Geert van Loo & Prof. Koen Raemdonck. Prof. Evelyne Meyer was jammer genoeg niet aanwezig toen de foto werd genomen.