Prestigieuze Antoine Faes prijs voor CRIG onderzoek naar kinderkanker

De stichting Antoine Faes werd in 1969 opgericht om mensen in nood financieel te ondersteunen. In 1980 besliste de stichting om daarnaast ook een driejaarlijkse Antoine Faes prijs uit te reiken die biomedisch wetenschappelijk onderzoek ondersteunt. Voor de periode 2016-2018 selecteerde een internationale jury het CRIG onderzoek naar kinderkanker door groepsleiders prof. Jo Vandesompele, prof. Katleen De Preter en prof. Pieter Mestdagh voor het ontvangen van deze prestigieuze prijs. Hun project, getiteld 'een decennium onderzoek naar biomerkers voor precisie-oncologie bij neuroblastomapatiënten' beschrijft hun belangrijkste verwezenlijkingen in in dit veld, in de vorm van belangrijke artikels, technologieën en patentaanvragen. Het is ook een mooi voorbeeld van het teamwerk waarnaar we binnen CRIG streven. Meer informatie over de stichitng Antoine Faes kan u hier vinden.