Kankercongres 2019 inspireerde en verenigde een breed doelpubliek rond vooruitgang in kankeronderzoek

De 4de editie van 'Kankercongres: van onderzoek tot hoop' (23 november, Gent) bracht bijna 400 deelnemers samen, waaronder professionals (onderzoekers, artsen, zorgverleners, ...), studenten, patiënten en hun naasten, en afgevaardigden van stichtingen en bedrijven.

Bekijk de aftermovie en de foto's!

Omdat kanker iedereen treft willen we een kankercongres organiseren dat voor iedereen toegankelijk is

Kankercongres 2019 is een initiatief van ‘Cancer Research Institute Ghent’, ‘Kankercentrum UZ Gent’‘Beautiful After Breast Cancer’, ‘Stop Darmkanker’, and ‘Centrum voor Oncologisch Onderzoek’ (UAntwerpen).

Ons uniek concept - een congres over kanker, toegankelijk voor iedereen - bracht een breed doelpubliek samen. Experten deelden hun kennis in heldere presentaties over kankeronderzoek, preventie, diagnose, behandeling, en patiëntenparticipatie. Tijdens de meet-the-expert sessies rond borstkanker, darmkanker, huidkanker, prostaatkanker, en vooruitgang in kankeronderzoek en klinische studies, stelden de deelnemers hun vragen aan de experten. De organisatoren alsook diverse stichtingen, patiëntenorganisaties en bedrijven boden ook relevante informatie aan voor de deelnemers op de infostanden. Bekijk het programma en een overzicht van de infostanden.

Het afsluitende paneldebat - sterk gemodereerd door journalist Ivan De Vadder - gaf indrukwekkende en relevante opiniemakers het forum. Vanuit het perspectief van de diverse belanghebbenden, voerden ze discussie over of we al dan niet voldoende investeerden in kankeronderzoek. Een opname van het volledige debat zal binnenkort beschikbaar zijn!

Bekijk onze 3' aftermovie, een korte compilatie van de dag met interviews met de organisatoren en deelnemers!

Bekijk de vele foto's van de dag via deze link...

Kankercongres 2019 compilatie