Kankercongres 2018 bracht 400 deelnemers bijeen

De derde editie van 'Kankercongres: van onderzoek tot hoop' was een succes!

Ons uniek concept - een congres over kanker, toegankelijk voor iedereen - bracht meer dan 400 deelnemers bijeen, waaronder professionals (onderzoekers, artsen, zorgverleners, ...), studenten, patiënten en patiëntenorganisaties, stichtingen, bedrijven en het brede publiek! Experten deelden hun kennis in duidelijke presentaties over kankeronderzoek, preventie, diagnose en behandeling. Bovendien konden aanwezigen interageren met de experten in meet-the-expert sessies over borstkanker, darmkanker, longkanker, en kankeronderzoek & zorg. Gedurende het afsluitende paneldebat (sterk gemodereerd door Ivan De Vadder) discussieerden relevante opiniemakers over de betaalbaarheid van kankerbehandeling en -zorg in de toekomst. Gedurende de dag waren verschillende organisaties aanwezig als standhouder met relevante informatie voor de aanwezigen. Kankercongres 2018 werd georganiseerd door ‘Cancer Research Institute Ghent’, ‘Kankercentrum UZ Gent’‘Beautiful After Breast Cancer’, ‘Stop Darmkanker’, en ‘Centrum voor Oncologisch Onderzoek’ (UAntwerpen). Het volledige programma van die dag en alle informatie is beschikbaar via www.kankercongres.com.

Herbeleef de dag in deze mooie foto-compilatie van 2 minuten! (met veel dank aan fotograaf Christophe Hermans van UAntwerpen!)

kankercongres2018
Kankercongres2018 CRIG_Info
kankercongres2018

(photography credits:  Christophe Hermans and Jolien Storme, CRIG member)