De strijd tegen neuroblastoma door CRIG onderzoeksteams, geïnspireerd door "Mega Ferre"

Verschillende onderzoeksteams verbonden aan CRIG, waaronder de teams van prof. Jo Vandesompele, prof. Pieter Mestdagh en prof. Frank Speleman, hebben belangrijke bijdragen geleverd in de strijd tegen neuroblastoma, een zeer agressieve vorm van kinderkanker. Daarmee openen ze de deur voor betere testmogelijkheden en nieuwe inzichten in de genetische defecten die aan de basis liggen van neuroblastoma.

De onderzoekers werden geïnspireerd door het verhaal van Ferre, een jongen die zijn strijd tegen de ziekte verloor maar het onderzoek een gezicht gaf.
Lees meer over dit inspirerend verhaal in 2 artikels (14 dec 2018): Gazet Van Antwerpen & Het Nieuwsblad

"Mega Ferre" blijft de onderzoekers van het Centrum voor Medische Genetica inspireren. In de context van de warmste week van Studio Brussel organiseren ze 'Croques for Life' ten voordele van "With love by Ferre ".  Meer informatie op de website van de warmste week, in deze Flyer en via deze link.