Dag van de Wetenschap - lezingen & podcasts

Op zondag 22 november vindt de Dag van de Wetenschap plaats! Tijdens dit evenement krijg je de kans om ONLINE een blik achter de schermen te werpen in diverse bedrijven, universiteiten, musea en onderzoeksinstellingen.

• In één van de sessies vertelt CRIG member Gaëlle Vanbutsele over de impact van voorlezen op de kwaliteit van leven van patiënten met kanker maar ook over de ervaringen van zij die voorlezen, nl. de artsen en kinesisten in spe van UZ Gent.
    'Warme Zorg: Samen sterke verhalen lezen!'
    Interesse? Meer info via deze link.

• In een andere sessie geeft CRIG group leader prof. Tessa Kerre in duidelijke taal een antwoord op deze vragen : Biedt immunotherapie nieuwe hoop voor kankerpatiënten? Of is immunotherapie een overroepen hype?
    'Immunotherapie voor kanker: hype of hoop'
    Interesse? Meer info via deze link.

• CRIG member Heleen Dewitte zal praten over hoe ze zich intellectueel uitgedaagd voelde door een groep kinderen en over hoe je een betere wetenschapper kan worden door een kinderlijk naïeve blik op de wereld te handhaven.
    'Ik twijfel dus ik ben'
    Interesse? Meer info via deze link.

• Het Centrum voor Medische Genetica Gent (CMGG) stelt haar deuren virtueel open om kennis te maken met haar activiteiten. Zo kan je meer te weten komen over veranderingen in ons erfelijk materiaal, die de oorzaak kunnen zijn van zeldzame en ook van frequenter voorkomende ziekten, zoals kanker.
    'Van (DN)A tot Z(ebravis)'
    Interesse? Meer info via deze link.

• Kom op blind date bij Laetitia Cicchelero en ontdek hoe dieren en mensen elkaar kunnen helpen met gezondheidsproblemen. Aan de hand van een aantal voorbeelden ontdek je hoe de gezondheid van mens en dier met elkaar verbonden is en hoe we van elkaar kunnen leren. Zo is er bv. de vooruitgang in kankeronderzoek via honden.
    'BLIND DATE: Dieren leren ons meer dan fabels!'
    Interesse? Meer info via deze link.