Prof. Pieter Van Vlierberghe ontvangt beurs van het Fonds Baillet Latour

Ter bevordering van het medisch onderzoek in België reikt het Fonds Baillet Latour elk jaar een onderzoeksbeurs uit aan een jonge groepsleider waardoor een research project kan worden gerealiseerd in een Belgische Universiteit of Universitair Ziekenhuis. Dit jaar wordt de beurs toegekend aan prof. Pieter Van Vlierberghe (UGent, CRIG) voor zijn onderzoek over de rol van de transcriptiefactor cMYB bij het ontstaan van acute T-cel leukemie, een agressieve vorm van bloedkanker die vooral kinderen treft. Zijn team heeft aanzienlijk bijgedragen aan de identificatie van nieuwe genetische defecten die deze vorm van leukemie veroorzaken, wat kan leiden tot nieuwe, meer gerichte en minder toxische medicijnen die uiteindelijk een hogere overlevingskans zullen garanderen.

Lees meer in het persbericht van het Fonds Baillet Latour

prof. Pieter Van Vlierberghe mocht zijn prijs in ontvangst nemen van koningin Mathilde.

BailletLatour2018