Team van prof. Frank Speleman gebruikt zebravissen om neuroblastoma te bestuderen

Het team van prof. Frank Speleman doet onderzoek naar neuroblastoma en gebruikt zebravissen als een model om nieuwe target genen te identificeren en mogelijke nieuwe therapieën te ontdekken.
Bekijk het educatieve filmpje gemaakt door het Speleman team (op de CRIG Facebook pagina).

Onderzoek naar neuroblastoma met behulp van zebravissen

Zebravissen nuttig voor kankeronderzoek? Jazeker! Het team van prof. Frank Speleman (verbonden aan UGent en CRIG) doet onderzoek naar neuroblastoma en gebruikt hierbij zebravissen om nieuwe doelwitgenen en mogelijke therapieën te ontdekken (mede dankzij de steun van Villa Joep).

Posted by CRIG - Cancer Research Institute Ghent on Friday, April 6, 2018

Het onderzoek (en de uitbreiding van de zebravisfaciliteit) werd gesteund door onder andere 'Villa Joep', 'vzw Kinderkankerfonds', de 'Stichting tegen Kanker', ' Kom op tegen Kanker' en het FWO.